Success is normally found in a pile of mistakes ~ You can't attain success if you are afraid of failing again
Sweety Blog


memories 2012
Sabtu, 27 Oktober 2012 ? 0 Budak Comel ?
Assalamualaikum..hello earthlinks.. :) pada ngapain semuanya?Hurm,today adalah terakhir pulang ke maktab untuk tahun nieh..hehe,bunyi macam pelik..tapi betullah sebab tinggal lagi dua minggu sekolah,lepas tue cuti..Hooorayayyyyy!!!Hahah..kalau cuti laju ja semua..cuti2 jugak..SPM tahun depan????hohoho...

Memandangkan tahun 2012 pown dah nak habis..tetiba aku terasa macam nak menyingkap kembali sweet-bitter memories sepanjang tahun nieh di Mrsm Merbok...hurm,jom3 :::::::  )

Fuh,apa erk yunk dah berlaku??Oukeyh,the best thing in Mjsc Merbok dalam hidup aku adalah Karnival Jalur Lebar..yang berlangsung dengan meriahnya di perkarangan padang kawat maktab aku..Hoho,memang banyak kenangan sebab kitorang siap touching2 lagi kat situ bila dapat berita ada daripada kami(pelajar 3rd batch) akan berpindah...
Setelah itu..berangsung pulak hari sukan...macam biasa..aku jadi tukang sorak ja,,haha,malas + tak berminat + tak layak nak masuk..oukeyh..stop it,..kk,aku tak berapa ingat cerita sem satu..sepanjang tahun nieh..banya jugak perubahan..baik dan buruk mrsm merbok..secara jujurnya,maktab aku tersangatlah femes di kalangan Mrsm dengan title maktab yang agak gangster sebab pelajarnya banyak yang buat masalah..and,kalau dalam ranking pown..top juga la...tak ingat number berapa...ayoiii

Okeyh..cerita pasal aktiviti sem 2..memang gempak..tahun nieh tahun pertama ada minggu aktiviti dalam sem 2 sejak tahun 2009..tahun2 sebelum tue aku tak ambil tahu la pulak,...boleh tahan gempak la aktiviti yang dilangsungkan...sem 2 jugak ada farewell untuk bonda pengetua sebab Puan Rohana akan berpindah ke Mrsm Kubang Pasu..sedih..sedih sebab aku tak dapat join..(tak ada kat maktab masa tue)..tapi tak pew..aku dah jumpak masa hari Graduasi ..

Setelah pemergian bonda..datangla pulak ayahanda yang dikenali sebagai tuan haji nazir bin lateh...lebih femes dengan istilah pengetua cemerlang...hoho..gaya pengetua nieh memang sempoi habis..kalau dulu Puan Rohana dengan gayanya yang agak tegas...ayahanda sekarang sangat penyayang...sangat sempoi sebab tak pernah marah student..tapi disebabkan terlebih sempoi dan mementingkan quality eksportnya...habis kami semua pelajar form4 kena pegi kem..Hohoho.. 

Banyak perubahan yang berlaku tahun nieh..tapi aku tak ingat pulak nak cerita..kepala otak dah bersawang agaknya..hurm,tapikan..late this day banyak sangat cerita mistik kat maktab aku..entah betul entah tidak..tak tahula..mulut orang bukannya boleh percaya sangat pown..


Cerita pertama..
Disebabkan ada kes pelajar lelaki masuk asrama..jadi kami semua badan kepimpinan kena sentry...pelajar lelaki akan sentry seluruh maktab..and kami perempuan jaga kat dalam..cian depa..so masa malam bila tah ..ada sorang kawan aku nampak "Si Dia" tengah berdiri tepi vending machine belakang aspuri..mak aiii,,comelnya..seram doh

Cerita Kedua..
Haa,nieh aku lagi tak pasti kesahihannya..pada suatu malam..acecey,bajet seram..okey,nieh kes sentry malam jugak..ada orang akan usha bahagian yang senang orang masuk kat aspuri..so,malam tue adalah seorang kawan aku dapat call drpada budak laki yang sentry..lebih kurang macam nieh la bunyinya..

"Weyh..hang pesan kat budak pompuan..kalau nak keluar tue pakai la tudung.."

Malangnya...yang depa nampak tue bukan pelajar aspuri seperti yang dijangka......tapi nenek tua yang tengah terbongkok-bongkok turun tangga...hohoho...

Cerita ketiga...
Ini berlaku sendiri dekat kawan aku..kejadian nieh jadi masa round BA waktu malam..tapi dya nampak jelmaan jew..huhu,seram sebab dya cita kat aku apa yang berlaku dekat tempat kejadian..."hantu lukman.."
ta ley blah... :)            


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post