Success is normally found in a pile of mistakes ~ You can't attain success if you are afraid of failing again
Sweety Blog


Al Quran itu penting!
Selasa, 13 Mac 2012 ? 0 Budak Comel ?
Assalamualaikum :)
hurm,keluarga bahagia~~ sapa tak nak kan??
Anis Suha kat sini bukan nak kata keluarga Anis suha tak bahagia...cuumaa,
kebahagiaan dalam konteks islam tu belum dipacai..
teringin sangat nak hidup dalam keluarga yang sangat pentingkan iman dan islam..

yeah,my family is not one of that,,so that is why i'm dreaming 4 it ~
seronok sangat kalau tengok satu family tu tengah mengaji sama2..saling memperbaiki bacaan yang salah..allahuakbar,.jelesnya aku !! :')
weyh..korang tak jeles ka ha???

hurm,,..camna pulak dengan nieh??


sejuk perut mak mengandungkan dya kan3? hoho,,sukaa sangat tengok budak2 kecik baca Quran,
anyway..for those who r muslim..ada tak korang yunk tak pernah tengok,pegang,sentuh n BACA al Quran???
cepat2,,kena jujur nieh,Allah nampak tau!!haha...
takpa2..
Anis ada kisah taw..real story k,no ciplak2 kali nieh #macam selalu ciplak plak..haha

macam nieh>>>>hurm,,adala sowang classmate aku..pompuan la..masa tu kelas first agama..well,besala..buku teks tak dapat lagi,so ustazah pown decide nak buat ujian tilawah untok bahagikan kelas tahsin qiraatil quran kami nanti..#hoho,dah bahagi dah pown (aku kelas.......................weeee,kelas tarannum kowt :) )
kkk,then masa tiba giliran kawan aku tu..dia jadik gelabah semacam..aku dengan aisyah pelikla..takkan nak baca sebaris ayat Quran pown dya tak reti..yes,dya tak reti..
waktu ustazah aku nak panggil dya,dya pusing cakap dengan aku..
dya cakap cam nieh :

"weyh..aku ada masalah nieh....."
"masalah apa??"
"aku tau,kalau aku cakap konfem korang akan pandang serong dekat aku..."
...masa tu aku dah mula fikir negatif,,eh budak nieh tak tau baca Quran ka?
then bila dya cakap...
"aku tak tahu baca Quran..aku tak pernah baca Quran..n even jawi pown aku tak reti baca.."

aduss..kalau macam nieh punya cerita..apa dya buat 16 tahun hidup kat dunia nieh,hafal lirik lagu konfem pandai..tapi ayat Quran,hampehh...sedeyh bila tengok anak2 kaum nabi Muhammad makin hilang nilai islamnya..
masa dya ckap tuh,siyez aku terkejut berok..sampai terkeluar soalan..

  • biar betol kau..mak ayah kau tak penah ajar kew??
  • tak pernah pergi kelas mengaji??
  • habis selama nieh kau belajar subjek pendidikan islam kau dapat apa??
  • dalam solat kau baca apa ha??#dah tak reti baca jawi an........(jahatla aku nieh..)
kesian dya..kena sembur ngan aku..sorry Anis Suha mmg mulut lazerr ckit..heheh,,tapi aku cuba berfikiran positif..masih ada masa untok dya belajar..n kami semua kawan2 sudi tolong dya..

point aku kat sini sebenarnya satu jew..MEMBACA AL-QURAN ITU PENTING !!
sangat2 penting sebab ........itu saja pedoman untok kita UMAT AKHIR ZAMAN :)




Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post